skip to Main Content

پروفرما ورق فولادی

ورق های فولادی یکی از پر مصرف ترین مواد در صنعت هستند . به همین دلیل یکی از متریال هایی که بیشتر برای دریافت پروفرما ی آن درخواست وجود دارد ورق فولادی است .

در هنگام اخذ پروفرما ورق فولادی هم مانند درخواست های دیگر باید به دقت به شرایط فنی و بازرگانی آن دقت نمود. به همین جهت همیشه به محض دریافت پروفرما مربوط به ورق فولادی پروفرما صادر شده به بخش فنی شرکت درخواست کننده ارجاع داده می شود تا از نظر فنی تایید شود . همچنین شرایط بازرگانی و زمان تحویل آن مورد بررسی قرار می گیرد تا منطبق با درخواست باشد.

ورق های فولادی تحت استانداردهای خاصی تعریف می شوند که استانداردهای رایج در ایران معمولاً دین آلمان می باشد، سپس استاندارد ASTMآمریکا و استاندارد گوس روسیه به ندرت قابل استفاده می باشد.

%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%81%d8%b1%d9%85%d8%a7-%d9%88%d8%b1%d9%82-%da%af%d8%a7%d9%84%d9%88%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%b2%d9%87-%d9%81%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%af1

انواع ورق فولادی و کاربرد های آن

 

  1. ورق های گرم (سیاه)
  2. ورق های سرد (روغنی)
  3. اسید شوئی
  4. سفید (گالوانیزه)
  5. رنگی
  6. تین پلیت

 

۱- ورق های فولاد گرم نوردیده (سیاه)

به ورقهای فولادی می گویند که کاربردهای ساختمانی دارد و از نظر کیفیت به اصطلاح از ST۳۳شروع می شود و به ST۵۲ختم می شود.ورق های فولادی ST۳۷از نظرسختی و نرمی معمولی میباشد و هرچه پایین تر از ST۳۷باشد ورق نرم تر می شود.به عبارتی هرچه عنصر کربن در ورق های فولادی بیشتر باشد ورق سخت ترمی باشد مانند ST۵۲. ورق های گرم در کارخانه های فولادسازی مستقیماً از شمش ورق (بیلت) و گنداله آهن تولید می شود و اولین مراحل تولید ورق می باشد.برخی ورق های فولادی در گروه گرم(سیاه) می باشد. که قابل کشش می باشد، جهت بدنه کشتی و ماشین آلات سنگین که اصطلاحاً DD۱۱و DD۱۲و DD۱۳و همچنین STW۲۲و STW ۲۴که نرم تر می باشد. قابل استفاده است و برخی دیگر در گروه گرم (سیاه) می باشد که سخت می باشد جهت تولید لوله های تحت فشار و مخازن نفتی و غیره با استانداردهای SPHT۴ و SPHT۳ ،SPHT۲،SPHT۱همچنین ورق های A۲۸۵با گرید GR سی (C) با ۹۰ A۵۹۶با گرید GR ۵۵تا ۹۰ نیز برای مخازن تحت فشار و سیلندرهای فشار قوی مورد استفاده قرار می گیرند.

۲-ورق سرد فولادی (روغنی)

از ورق های گرمی که مناسب برای نورد مجدد می باشد تولید می شود که به طور معمول ST۲۲یا ST۲۴ می باشد تولید می شود و دارای الانگیشن (قابلیت کشش) می باشند .(الانگیشن این گونه ورق ها معمولا بین ۱۲تا ۲۸ می باشد که ورق کش می آید.)ورق هایی که کاربردهای کششی دارند و یا فوق کشش که انواع ورق های سرد (روغنی) را شامل می شود که دارای کیفیت های ST۱۲ ،ST۱۳ و ST۱۴ که فوق کشش می باشد. (یعنی ورق بدون اینکه پاره شود کشیده می شود. مثلاً فیلتر روغن اتومبیل ها و تولیداتی که اشکال هندسی و محدبی به خود می گیرند.) برخی ورق ها قابلیت لعاب کاری دارند یعنی لعاب که به رنگ های متنوع می باشد مثلاً سفید در اجاق گازهای خوراک پزی روی ورق های خاص می چسبد که اصطلاح به این نوع ورق ها EK۲می گویند. (ای کی دو)

پروفرما ورق فولاد

۳-ورق های اسید شویی

ورق های اسید شویی شده نیز از ورق های گرم تولید می شود که طی پروسه ایی اسیدشویی می شوند و زغال های سطحی ورق و مقداری از ناخالصی ها گرفته می شود و قدری ظاهر ورق براق تر می شود یعنی نزدیک به ورق روغنی است.ورق های دیگری که برای لوله های نفت و گاز مناسب می باشند کیفیت GRB و X۴۲و X۴۶و X۵۲ psl ۲را دارا هستند.همچنین برای کشتی سازی ورق های با کیفیت GR.A و NVA می باشد. برخی ورق های فولادی جهت رینگ و شاسی اتومبیل بکار میرود که بایستی ضد سایش و سخت باشند که از کیفیت SAPH ۳۷۰-SAPH ۳۱۰تا SAPH۴۴۰ برخوردارند.همچنین کیفیت QSTE۳۸۰نیز ضد سایش و سخت میباشد.

%da%a9%d9%88%db%8c%d9%84-%d9%88%d8%b1%d9%82-%d9%81%d9%88%d9%84%d8%a7%d8%af

۴-ورق های گالوانیزه

از ورق های سرد (روغنی) تولید می شود که ورق ها طی پروسه ای نسبتاً طولانی در تمام سطح ورق مقدار چندین میکرون فلز روی را در سطح ورق می نشانند تا ورق در مقابل زنگ زدگی مقارم شود و هر چقدر مقدار فلز روی (zn) بیشتر پوشانیده شده باشد اصطلاحاً کتینگ ورق بالاتر می رود ورق های چینی معمولاً کتینگ ۱۰۰ الی ۱۲۰ و ورق های کره ای ژاپنی و هندی و غیره تا کتینگ ۱۸۰ را دارا هستند.

۵-ورق های رنگی

معمولاً ورق های گالوانیزه را در کوره های خاص رنگ پاشی می کنند تا ورق رنگی تولید شود. ورق های رنگی در سقف سالن ها و کانکس مورد استفاده می باشد

۶-ورق های تین پلیت (قلع اندود)

به ورق هایی با ضخامت ۰.۱۶ میلیمتر تا ۰.۴۵ میلیمتر گفته می شود که بیشتر جهت قوطی های چای ، کنسرو ، مواد غذایی و روغن های نباتی استفاده میشود که یک لایه قلع روی ورق سرد روغنی ST۱۲ پوشیده شده جهت مصون مواد غذایی .

گاهی اوقات دو طرف ورق قلع یکسان ندارد (یک طرف ۲.۸ و طرف دیگر ۵.۶) که طرف قلع بیشتر جهت داخل ظرف و طرف قلع کمتر جهت بیرون ظرف مورد استفاده قرار میگیرد. تین پلیت ها از نظر سختی و نرمی به ۳ گروه شامل تمپر ۲ که نرم و تمپر ۳ که معمولی و تمپر ۴ که سخت بوده تقسیم می شود.

درخواست و دریافت پروفرما اینویس یکی از مراحل مهم پروسه واردات است، چرا که چکیده توافقات خریدار با فروشنده در غالب پروفرما جمع بندی گردیده است و در واقع پروفرما بمثابه یک قرارداد تجاری بین خریدار و فروشنده است. هر چقدر آیتم های مندرج در پروفرما بیشتر و دقیق تر باشند و جزئیات به نحو روشنتری بیان شده باشد در نهایت به نفع هر دو طرف معامله می باشد.

شرکت فنی و بازرگانی بازارکوشان ایران با تجربه بیست و پنج ساله در صنعت فولاد و فلزات غیر آهنی و دارا بودن نمایندگی های معتبر  کارخانجات تولید آهن و فولاد در اروپا ؛ کره جنوبی ؛ چین و غیره شما را در اخذ پروفرما انواع ورق های فولادی از این تولیدکنندگان و تامین کنندگان یاری می نماید و این اطمینان را به شما می دهد پروفرما صادر شده همه مشخصات فنی و بازرگانی شما را داشته باشد و ریسک شما به حداقل برسد.

برای اخذ پروفرما انواع ورق فولادی درخواست خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال فرمایید تا در اسرع وقت از منابع تامین کننده مورد نظر برای درخواست شما پیشنهاد قیمت ارائه گردد.

Back To Top